Als bedrijfseigenaar of marketeer houd je je waarschijnlijk ook bezig met het online promoten van jouw bedrijf. Dit kan op verschillende manieren. Zoekmachine optimalisatie, zoekmachine adverteren en social media marketing zijn daar drie van. Op deze laatste vestigen we in dit artikel de aandacht en dan met name op het social media kanaal Facebook.

Een Facebook bedrijfspagina

De meeste bedrijven willen, ook online, privé en zakelijk gescheiden houden. Facebook biedt hiervoor de mogelijkheid van een Facebook bedrijfspagina. Heb je deze nog niet aangemaakt voor je bedrijf? Lees hier dan hoe je een Facebook bedrijfspagina aanmaakt. Het voordeel van zo’n speciale pagina, is dat je jouw bedrijf echt centraal kunt stellen en zo ook privé en zakelijke contacten gescheiden kunt houden. Wat zeg nu zelf: niet iedereen hoeft te weten wat jij in het weekend doet, toch?

De voordelen van een bedrijfspagina

Toch kiezen sommige mensen ervoor om hun online klantenkring met hun privé-account op te bouwen. Hieronder een aantal argumenten waarom je toch beter kunt kiezen voor een Facebook bedrijfspagina:

  1. Gratis reclame. Een bedrijfspagina op Facebook is gratis en heeft een groot potentieel bereik.
  2. Doelgericht adverteren. Stel in voor welke doelgroep jouw pagina is bedoeld en stel bij gepromote berichten in wie je precies wil bereiken met dat bericht.
  3. Statistieken inzien. Zie zowel demografische gegevens als gedragsgegevens van de mensen die je bereikt.
  4. Zichtbaarheid in zoekmachines. De kans bestaat zelfs dat je Facebook-pagina hoger komt te staan dan je website.Facebook actieknop
  5. Voor iedereen zichtbaar. Ook voor mensen die jouw pagina niet liken, ben je zichtbaar.
  6. Onbeperkt aantal fans. Er zit geen limiet aan het aantal likes dat je pagina kan hebben.
  7. Meerdere beheerders. Iedereen met een Facebookaccount kan beheerder worden van je bedrijfspagina (op uitnodiging).
  8. Actieknop. Zet paginabezoekers aan tot actie: bellen, meer informatie, inschrijven etc.

Pagina’s liken als je bedrijfspagina

Ja, dit is eigenlijk nóg een voordeel, maar we willen deze toch even uitlichten. Veel mensen weten niet dat je andere pagina’s kunt liken als je bedrijfspagina. Sommige pagina’s zijn namelijk interessant voor je bedrijf, maar privé hoef je er niets mee te maken te hebben. En: als je als bedrijf een pagina liked, promoot je jezelf ook weer bij de pagina die jij liked. Die pagina krijgt daarvan namelijk een melding. Aan de hand daarvan is de kans groot dat zij een kijkje nemen op jouw pagina of website en je zelfs misschien wel ‘terug liken’.

Weten hoe je dit doet? Klik dan verder en zie hoe je in 3 stappen een andere pagina liked als jouw bedrijfspagina.